16 храни, които подсилват имунната ви система

Черен Бъз

Той е старо народно лекарство. Този плод е пълен с хранителни вещества, наречени антиоксиданти, и може да помогне в борбата и възпаленито при разболяване. В някои лабораторни изследвания екстрактът от плодовете изглежда блокират грипните вируси. Но учените предупреждават, че е необходимо повече проучване. Определено все още трябва да правите годишна ваксинация срещу грип!

Гъби Печурки

Те ви дават минерала селен и витамини от групата В рибофлавин и ниацин. Те помагат по няколко начина. Ако имате малко селен, по-вероятно е да изкарате по-тежък грип. Рибофлавин и ниацин играят важна роля за здрава имунна система.

Acai Berry (Акай боровинка)

Тъмният им цвят е знак, че имат много хранителни вещества, наречени антоцианини.

Няма изследвания, които да показват, че Acai е подходящ за някакво специфично състояние. Но като цяло антиоксидантите от храните са ключова част от здравословния начин на живот.

Насладете се на тези плодове в сок или смутита, или ги опитайте изсушени и смесени с мюсли.

Стриди

В тях има цинк, който изглежда има някои сили за борба с вирусите. Това вероятно е така, защото цинкът помага за създаването и активирането на белите кръвни клетки, участващи в имунния отговор. Той също така подпомага имунната ви система със задачи като заздравяване на рани.

Диня

Тя е не само освежаваща. Когато узрее, динята има и много антиоксидант в нея, наречен глутатион. Укрепва имунната система, за да може да се бори с инфекциите.

За да получите най-много глутатион от вашата диня, яжте червената мека плът близо до кората.

Пшеничен зародиш

То е частта от пшеничното семе, която храни малкото пшенично растение и е богата на хранителни вещества. Това е чудесен начин да си набавите цинк, антиоксиданти и витамини от група В.

Пшеничните зародиши доставят добра комбинация от фибри, протеини и някои полезни мазнини. В рецептите можете да замените част от обикновеното брашно с пшеничен зародиш.

Кисело мляко ( Йогурт )

с ниско съдържание на мазнини.

Пробиотиците, открити в киселото мляко и други ферментирали продукти, могат да облекчат тежестта на настинката. Потърсете етикети, на които пише „живи и активни култури“.

Също така потърсете добавен витамин D. Проучванията показват, че хората с ниски нива на витамин D може да са по-склонни към настинка.

Спанак

Ще намерите много хранителни вещества в тази „супер храна“. Един от тях е фолат, който помага на тялото ви да създава нови клетки и да възстановява ДНК. Той също така може да се похвали с фибри, антиоксиданти като витамин С и др. Яжте спанак суров или леко сварен, за да получите най-голяма полза.

Чай

Чувствайте се свободни да изберете бяло, зелено или черно. Всеки от чайовете доставя полифеноли и флавоноиди за борба с болестите. Тези антиоксиданти търсят увреждащите клетките свободни радикали и ги унищожават. Кофеинови и безкофеинови действат еднакво добре.

Сладък картоф

Подобно на морковите, сладките картофи имат бета-каротин. В тялото ви се превръща във витамин А, който почиства вредните свободни радикали. Това помага за укрепване на имунната система и дори може да подобри процеса на стареене.

Броколи

Лесно е да се намери в магазина за хранителни стоки и това е основно средство за повишаване на имунитета. Ще получите много хранителни вещества, които предпазват тялото ви от увреждане. Той има витамини А и С, както и антиоксидантът глутатион. Добавете към всяко ястие или добавете отгоре му малко нискомаслено сирене, като завършена гарнитура.

Чесън

Това кухненско чудо прави повече, от това да подсили вкуса на храната. Суровият чесън може да помогне за победата над кожните инфекции, благодарение на способността му да се бори с бактерии, вируси и гъбички. За да получите предимствата му, трябва да използвате натурален продукт, а не чесън на прах. Чесънът може дори да помогне за понижаване на холестерола.

Мисо

Тази традиционна японска подправка, направена от ферментирала соя, обикновено се предлага като солена паста. Вероятно сте го опитвали в супа, но можете да го добавяте и към сосове. Той съдържа пробиотици, „добрите“ бактерии, които са открити в киселото мляко, в някои ферментирали храни и в червата ви. Тъй като те задвижват имунната ви система, те могат да помогнат в борбата с инфекциозната диария, както и с други.

Пилешка супа

Зад любимото лекарство на Баба срещу настинка има твърда наука. Домашната пилешка супа наистина може да облекчи симптомите Ви и може да Ви помогне да оздравеете по-рано. Нещо повече, в нея има химикал, наречен карнозин, който може да предпази тялото ви от грипния вирус. Нямате време да направите супа от нулата? Изследванията показват, че много закупени в магазина готови супи имат същия ефект.

Сок от нар

Древните египтяни са знаели повече, когато са използвали този пъстър плод за лечение на инфекции. Досега повечето съвременни изследвания са фокусирани върху екстрактът от нар, но сокът обещаващ също. Той може да помогне на тялото ви да се пребори с бактериите от няколко вида вируси, включително грипа.

Джинджифил

Може би обичате джинджифил заради пикантния вкус, който той придадава на азиатските храни. Или защото, когато го пиете в чай ​​или джинджифилов ейл, това може да облекчи гаденето и повръщането. Но изчакайте – има още. Този копринен корен също е добър източник на антиоксиданти. По-полезен е натурален. Добавете джинджифил или го потопете в гореща вода, за да приготвите чай. Антиоксидантите са най-полезни за тялото ви, когато ги получавате направо от плодовете и зеленчуците.

Статията представлява превод на материал от популярната медия WebMD

Самбумил Стронг Капсули

Самбумил Стронг

Самбумил Бета Кидс Сироп

Самбумил бета

Вашият коментар